Du är unik – låt alla få veta det! 🧡

Kopia av blogg pow

"No one is you, and that is your superpower"

Okänd klok person

Grunden i all framgångsrik marknadsföring handlar om att sticka ut

Att driva företag handlar i stor utsträckning om att få potentiella kunder att upptäcka det du erbjuder och vilja köpa det. Idag finns det enkla mallar som kan underlätta allt marknadsföringsarbete. Du kan använda en mall för att bygga din hemsida, skapa inlägg på sociala medier eller för att utforma annonser. Du kan till och med ta hjälp av AI för att skriva dina texter. Men kom ihåg att alltid personifiera dem och ge mallarna din egen unika touch.

Eftersom grunden i all framgångsrik marknadsföring handlar om att sticka ut, finns risken att du förvinner i mängden om du förlitar dig för mycket på mallar. Så se till att fylla dessa mallar med ditt varumärkes personlighet, din grafiska profil och din unika stil.

Du har säkert sett varumärken som endast visar en del av sin logga och ändå vet du direkt vilket företag annonsen tillhör. Dessa företag har byggt en stark igenkänning genom att konsekvent och strategiskt arbeta med att skapa en tydlig profil som sticker ut. De sticker ut, inte bara bland sina närmaste konkurrenter, utan även i det enorma bruset som vi alla utsätts för dagligen.

Jag älskar att hitta företagare som har lagt energi och hjärta i sitt varumärke. Vissa varumärken är enkla, andra charmigt röriga och några elegant stilrena. De har gått "all in" i sin profil och ser till att allt från deras hemsida till deras toaletter eller visitkort förmedlar samma känsla och identitet.

I mindre företag är ägaren i princip företaget. Och eftersom det inte finns någon annan som är som du, är det smart att utnyttja din personlighet i din varumärkesprofil. Det gör det egentligen enklare också – istället för att försöka få ditt företag att utstråla något du måste anstränga dig för att upprätthålla, kan du låta det ske naturligt genom att vara dig själv.

Jag har en kund med en bubblande personlighet, full av idéer. Hon är impulsiv och snabb. När hon gör inlägg på sociala medier kan hon stava fel, använda påhittade ord och särskriva. Men hennes trogna kunder älskar det. Om hon skulle försöka ändra på det, skulle det gå långsamt och hämma hennes kreativitet. Hon skulle inte få någonting gjort. Så varför ändra ett vinnande koncept?

Jag, och många andra, har sagt det förut: Sträva inte efter perfektion – sträva efter utveckling. Det allra viktigaste är att ditt företag syns. Börja marknadsföra dig, hitta din stil och ditt sätt att sticka ut, ha kul och våga låta din personlighet lysa igenom.

Du är unik – låt alla få veta det! 🧡

 

Vad krävs för att driva företag
Sluta se försäljning som någonting dåligt

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!

Lämna en kommentar